september 10, 2024
van Evelyn de Morgan*
Zij heeft juwelen voor de sier
en menig boek om in te lezen,
een kanarie voor de zang,
haar vader als de patriarch,
die weet voor haar hoe zij moet wezen:
ingekeerd.
Haar vogel zingt het hoogste lied,
hoewel gekooid, is hij blijmoedig,
als kanarie levenslang,
zij ziet zichzelf als moederlijk,
als dochter is zij steeds deemoedig,
wel gekeerd.
Het buitenleven is niet hier,
waar haar juwelen matig blinken,
de kanarie zingt de zang
van vader als de patriarch,
van wie de woorden dwingend klinken:
omgekeerd!
* Evelyn de Morgan (1855-1919)
Schilderij ‘De vergulde kooi’
september 8, 2024
fan ûnbekend*
fan ûnbekend**
Hiroshima, Nagasaki,
Little Boy en de Fat Man,
lyts wie it swiere jonkje net,
de tsjokke man hie wol in namme
dy’t neier by de wierheid kaam,
mar fielde men him wol beskamme?
Yn in oarloch wurdt net skamme
troch mynhear de presidint
en ek net troch de generaal,
har strategy om út te fieren
wat is yn ’t nasjonaal belang
giet boppe alles, is de wiere.
Boppe hûnderttûzen libbens,
dy’t mei ien klap waarden wei,
fan little boy oant de fat man
mei mar in deagewoane namme,
dy’t nea de wierheid witten ha…
noch freegje sy: ‘Wêrom dy flammen?’
* Foto ‘Atoombom op Hiroshima’
** Foto ‘Nei de atoombom’